Met nog maar zes maanden op de WW-teller zal het toch niet zo zijn…
…dat de ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid zovelen aan het werk heeft geholpen…
…in de bijstand dreigt terecht te komen?

Vertel me welke verkeerde afslag ik heb genomen? Ben ik het slachtoffer geworden van mijn eigen succes?  Had ik eerst een vervolg voor mezelf moeten regelen zoals velen dat doen? Of speelt er iets anders? Hoe kwetsbaar moet ik me nog opstellen als het water aan mijn lippen staat.

Je zou toch denken met mijn kennis, expertise en werkervaringen en het grote netwerk dat het niet moeilijk zou zijn? Aan mijn sociale vaardigheden of presentatievaardigheden en enthousiasme zal het niet liggen. Waar ligt het dan wel? Is het de economie, de crisis? Een schrale troost; we zijn met 650.000 werkzoekenden. Alleen en toch een beetje samen.

Elke maand pas ik mijn LinkedIn profiel aan. Volgende week weer een poging om een professionele foto te maken. Elke eerste van de maand stuur ik ook  whatsapp berichten naar mijn contacten. Ik solliciteer, netwerk en bel me suf. Vraag tien mensen om een mening  over je CV en je brief en je krijgt er 100. Ik volg ieder advies en inmiddels ben ik mijn identiteit verloren. Wie ben ik eigenlijk?

Ik ben moe maar moet verder en probeer langzamerhand te accepteren dat ik straks in de bijstand aan de andere kant van de balie zit.  Het huilen staat me nader dan het lachen. Ik word blij van de resultaten die mijn kinderen behalen op de HAVO of als zij spannende verhalen meenemen naar huis over school.

Maar ik huil niet want sterke vrouwen huilen niet en vragen hulp.

Vandaag sta ik bij je op de stoep in een prachtig zwart mantelpakje met een zachtroze blouse en zwarte pumps. Zakelijk en professioneel met een glimlach die elke traan wegdrukt. In mijn linkerhand mijn zwarte tas omdat ik mijn rechterhand aan je wil geven om mij nader aan je voorstellen. “Jane”.

Ik ben Jane, ik huil niet, maar ik vraag je om hulp. Iedere baan is voor mij passend. Op of onder mijn niveau. Ik ben per direct beschikbaar als beleidsadviseur, relatie-/accountmanager, allround PR-/communicatieadviseur, woordvoerder en programmamanager. Van concept-denken tot de complete uitvoering met alle (gratis) communicatiemiddelen en strategieën om jouw doel en/of organisatie te profileren. Bij voorkeur regio Zuid Holland, sociaal maatschappelijke vraagstukken. Alles is bespreekbaar.

Kijk binnen je organisatie wat ik voor je zou kunnen betekenen.

Lees alle reacties op LinkedIn

Het vraagt enorm veel moed om je zo kwetsbaar op te stellen. Ik hoop dat je het kunt respecteren. Wie kan ik maandag bellen?

Met de hartelijke groeten,

Jane

