De felicitaties via WhatsApp en Twitter stroomden binnen toen ik vanochtend deze tweet verzond.

Getagd
@SER_NL
@FNV
@VNONCWDenHaag @CodeDiversiteit @USGmarcomsalesNL @AtriaNieuws
@YachtNL
@OnlyHuman_NL @Sollicitatielab @Babbagecompany

Verzonden op 1 april om 11.04 uur
5 vind ik leuks 3 antwoorden
2 privéberichten
1 Geciteerde retweet

@sollicitatieLAB “Wij vinden het altijd leuk als mensen een baan vinden, maar soms vinden wij het extra leuk! Gefeliciteerd”.
Statistieken: Weergaven 567 (tot 23.00 uur) Totale interacties 68

Ik heb deze tweet gestuurd om je niet in de maling te nemen maar om te laten zien dat velen al geruime tijd met mij meeleven én mij een baan gunnen.

Hoe leuk zou het zijn als ik vandaag mijn kennis, ervaringen en expertise kon overbrengen in een organisatie die net zo gek en gedreven is als ik. Zijn het niet de gekken die geloven dat zij de wereld kunnen veranderen?

Dat ik een diverse CV heb en niet een focus kan brengen, is niet mijn probleem. Maar die van de opdrachtgevers en HR Professionals die zich blindstaren op de ideale kandidaat. Ze willen graag iemand die ook op hen lijkt. Ik ben mijn dubbelganger nog niet in het Communicatievak tegen gekomen. Immers onbekend maakt onbemind! Wat ik dus breng is uniek. Ik breng diverse perspectieven mee voor jouw organisatie want “seen that, been there, done that”.

Hoezo? Nou zo!

De één vergelijkt me met een programmamanager of projectleider. Dat kan. Ik schakel snel met alle rangen, standen, soorten en maten in de maatschappij. Het probleem achter het probleem achterhalen en zowel de schoonmaakster als de directie willen horen.  Ik overzie met een helikopterview en ontstijg daarmee alle divisies om het probleem tot op de kern op te lossen metinterne- en externe communicatie.

De ander vergelijkt me met een persoonlijke coach en vertrouweling met een soms provocatieve communicatiestijl. De advocaat van de duivel. On-en offline, op social media of tijdens een kopje koffie op de vele terrasjes in Den Haag. Denk maar niet dat ik ook maar een cursus hebt gevolgd om te leren twitteren,statistieken bij te houden, SEO, SEA, Analytics en een sfeertje creëren. Ik ben nu eenmaal IT aangelegd en met humor bereik je ook die stalkende chagarijn.  Overigens ben ik in de tussentijd een LinkedIn groep, gekoppeld aan een Twitteraccount, gestart. Ik beheer inmiddels drie accounts en heb twee andere gekken ook weten te overtuigen.

Ik ben nu eenmaal zeer divers zoals een collega zei: “een pragmatische autodidactische idealist die de wereld beter achter wil laten dan ze het aantrof”. Ik ben tróts op mijn eerste baantje bij de Konmar (nu Jumbo) als klantenservicemedewerkster omdat ik servicegericht en oplossingsgerichtben, accentloos door de microfoon kon aankondigen: “Attentie dames en heren”. Trots op ontelbare bijbaantjes die me de mens heeft leren kennen. Ik ben onderaan de trap begonnen want er was ook toen geen lift. Mijn paplepel was van roestvrij staal.

Divers omdat ik naast mijn werk altijd met mijn poten in de klei heb gestaan in wijken als Laak, Escamp en Schilderswijk. Thema’s als jeugdwerkloosheid, arbeidsmarkt(discriminatie), emancipatie, duurzaamheid en nog veel meer waar ik mijn visie over deel en uitvoer. Ik geef volgens velen te veel gratis weg. ZZP-er word ik niet omdat het een schone schijn is dat je vrij bent. Ik geloof,wie goed doet, ontmoet goed want zoals de grote Gandhi zei:
b e  t h e  c h a n g e…

Mijn echte, échte CV bestaat uit meer dan vijf pagina’s. Je zou je vragen: “Hoe doet ze dat als alleenstaande moeder met twee pubers? Gewoon! Ik managemijn huishouden en kinderen als een platte organisatie met korte lijnen. Investeren in mensen, l u i s t e r e n, gunnen en blijkbaar blijven ze ook mij loyaal. Zo heb ik een groot netwerk gebouwd van leuke, lastige en loyale collega’s, zonder er iets voor terug te vragen. Maar wat gewoon is voor mij, is blijkbaar bijzonder voor een ander. Ik zet daarom niet alles op mijn CV omdat werkgevers hun energie en capaciteit wellicht meten aan wat ik aan zou kunnen. Denk niet voor mij, denk met mij mee.

Van serveerster op Scheveningen tot nieuwslezer bij Lokatel Radio. Van secretaresse tot communicatieadviseur bij KPN en de Rijksoverheid. Van vrijwilliger naar top job als Haagse ambassadeur. Vraag het me gerust. Ik heb het gedaan!

Ik kan veel maar niet alles. Een betaalde baan zou het geluksgevoel van mijn zonen en mij in de portemonnee vergroten. Zie je mij over enkele maanden in de bijstand? #Kapitaalvernietiging! 

Als ik een baan heb, dan zie je dus wat het alleen al op Twitter teweeg brengt. Dat velen misschien boos of ook teleurgesteld zullen om mijn tweet kan ik me goed voorstellen. “Jammer dat ze geen baan heeft“.

Het is  vandaag 1 april! Het is niet leuk om grappen te maken over werkzoekenden, in between jobhoppers maar ik zie wel de humor van de grap en ik hoop dat je het kan waarderen. Ben je ooit zo erin getrapt of is het mijn kans om in te haken?

Ze noemen me een Senior Communicatieadviseur of hoe je me ook noemen wil! Een denker…, een doener en deler met humor. Alles wat ik bedenk, kan ik ook (laten) uitvoeren en delen doe ik ook het liefst zelf.

Bekijk mijn LinkedIn profiel in 10 seconden en bedenk wat ik voor je organisatie kan betekenen. Pak de telefoon en bel mij gerust voor een kennismakingsgesprek of gratis advies, 0651501904. Doe het snel want voor je het weet, kaapt die goede werkgever me zo voor je neus weg.

Met vriendelijkste en hartelijke groeten,
Doei, dag, houdoe, oant moarn, salaam, namaste!

Jane
Twitter @poweredbyjane 

