img_20170211_161953

2017 Kandidaat Vara’s Lagerhuis

Ik zat in het ziekenhuis met mijn pootje toen ik een telefoontje kreeg van de redactie van DWDD. “Het komt nu niet uit, kunnen we morgen even bellen.” 

De volgende dag belde Anne-Will met meer tekst en uitleg over “heimwee tv” van de VARA. Of ik vanuit mijn achtergrond als voormalige Haagse Ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid en programmamaker van het Laakerhuis wil deelnemen. Het is ironisch: “duizend jongeren uit de bijstand geholpen, de gemeente miljoenen bespaard en dan zelf in de bijstand terecht komen” en dan nu als vrijwilliger het Laakerhuis organiseren. Dat laatste is een fulltime baan. Mensen worden ervoor betaald”.

Op dit moment ben ik ontzettend druk met het organiseren van het Laakerhuis Debat in Laak met kandidaat Kamerleden. Op 14 februari 2003 startte ik in samenwerking met HVL het debat als pilot. Nu een succesvolle formule voor multi culti Den Haag en omgeving.

Ze vond me via “Laakerhuis” op Twitter en Google en ik was uitgesproken over de arbeidsmarkt en vechtscheidingen. Ik heb getwijfeld omdat ik een andere koers aan het uitstippelen ben. Ik wil niet iedere keer, hoe ironisch ook, weggezet worden als allochtoon in de bijstand. Ik ben van nature te positief, nooit stilgezeten en altijd andermans belangen behartigt.

Dan mag ik wel hoogopgeleid zijn, goede banen en flinke salarissen hebben verdiend maar ergens is er kink in de kabel gekomen. Ik maak sinds 2017 een nieuwe start!

Ik ben ook een betrokken, boze bruine burger. Wat hebben we met Nederland gedaan waar ik zo trots op ben?

Ik ben boos op de maatschappij! Hoe we met elkaar omgaan en wat we van dit prachtig land hebben gemaakt. Dit is niet het Nederland waar ik in ben opgegroeid. Een land met een rijke geschiedenis, een land waar hoop en tolerantie voorop stond. Ik ben ook onderdeel van de samenleving. “An ey for an eye makes the world blind”, citeer ik Mahatma Gandhi. Met mijn Indiaas- Surinaams Hindoestaanse afkomst weet ik als geen ander wat het betekent om zij aan zij samen te leven en samen te werken.  Het kan! Nog steeds! Als we maar de juiste keuzes maken uit empathie voor de mensheid. Een strategische stem op een politieke partij zal dan mijn keuze zijn in het stemhokje.

Het Lagerhuis

img_20170211_162919Na twee selecties rondes en flink wat tips voor mij persoonlijk ben ik een van de twintig kandidaten die zal gaan debatteren!

Of ik de beurt krijg van Paul Witteman is natuurlijk altijd de vraag. Ik ben al een paar keer door de schoolmeester flink aangesproken: Ga zitten mevrouw Kuldip!

Dat betekent: donderdag 16 februari ergens tussen 19.00-19.30 uur op NPO1 tijdens De Wereld Draait Doorrrrr wordt het introductiefilmpje uitgezonden.

Vrijdag 17 februari 19.00-20.00 uur zitten we met de andere 20 kandidaten om de tafel bij Matthijs van Nieuwkerk bij de Wereld Draait Door.

Op de maandagen 20, 27 februari en 6, 13 maart 19.00-20.00 uur NPO1 gaan we live in het Lagerhuis in debat over thema’s die ons allen raken. Onder leiding van niemand minder dan en de zeer gerespecteerde Paul Witteman. De enige man waar ik wel gezag voor heb!

vara-logo-lagerhuis

 

Twitter mee @poweredbyjane

De workshop “Daarom Debatteren” is eind maart gepland. Lees wat debatteren mij heeft geleerd en meld je ook  aan voor de workshop.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen laat DWDD het populaire VARA-debatprogramma Het Lagerhuis voor even terugkeren. Tijdens vier afleveringen van ‘DWDD Heimwee presenteert: Het Lagerhuis’ staan de bekende groene bankjes in de DWDD-studio op het Westergasterrein.

Een geheel nieuw panel neemt plaats om te discussiëren over stellingen die het politieke debat van dat moment beheersen. De presentatie is wederom in handen van Paul Witteman. DWDD Heimwee is een nostalgisch filiaal van De Wereld Draait Door dat al een aantal jaar plaats biedt aan het befaamde Hier is Adriaan van Dis. ‘Het Lagerhuis’ is vanaf maandag 20 februari vier keer te zien in de zendtijd van DWDD bij de VARA op NPO 1.

