Jane Kuldip-Singh is een energieke, creatieve geest die lef en gezond verstand in de juiste dosis combineert. Als theatermaker denkt ze al buiten de kaders, als communicatieprofessional werd het haar beroep. Morgen is ze debatleider en vandaag gespreksleider bij de Firma Mes Extra: Rishi. De live-reconstructie geïnspireerd op de noodlottige gebeurtenis op station Hollands Spoor.

“Ik vind het eervol betrokken te zijn bij dit theaterstuk om mijn Nederlands Hindoestaanse achtergrond, waar ongeschreven wetten en regels zijn verwoven in ons systeem”.

Vrijdag 21 april na de voorstelling leid ik het gesprek tussen bezoekers, regisseurs en spelers. Reserveer direct een kaartje via de website van Theater aan het Spui.


Flyer voorkant Rishi

Zojuist heb ik de voorstelling Firma MES Extra: Rishi gezien…Was Rishi Chandrikasing de verkeerde persoon op de verkeerde plaats? Weet je het nog? Vier jaar geleden werd hij doodgeschoten door een agent op het Hollands Spoor. Hij was nog maar 17.

Ik werd in het verhaal meegezogen. Het mooie van het stuk is dat er niet wordt geoordeeld over Rishi, de agent, de omstanders. Het is beschouwend gespeeld. Prachtig en sterk gespeeld door drie acteurs die verschillende percepties reconstrueren wat er in het procesverbaal staat. Tot aan de laatste zin van het stuk, waar de moeder spreekt, heb ik onberoerd gekeken.

Op vrijdag 21 april leid ik na de voorstelling het gesprek met de bezoekers van de voorstelling in Pakhuis de Règâh Pakhuis de Reiger in Den Haag Hoefkade 11 Den Haag. Want na het zien van de voorstelling rijst bij mij de vraag: Wat is jouw waarheid? Kom ook en oordeel zelf.

Wil je erbij zijn, reserveer dan direct een plek via de website van Theater aan het Spui voor de locatie Hoefkade. Er komt nog een speciale kortingscode via JANE – maar dat laat ik je nog weten.

Reserveer want vol is vol en vandaag was de try-out zo goed als uitverkocht.
https://www.theateraanhetspui.nl/mijntheater/reserveer/

Kaartprijs
Normaal € 15,00
Uitpas € 13,50
CJP € 11,50
Studenten € 11,50
BGL vipkaart € 12,50

Alle speeldata en steden nog op een rijtje.

Diepe buiging en respect aan hen die het belangrijk vonden het ten tonele te brengen.
Kees Roorda Thomas Schoots Daan van Dijsseldonk Roos Eijmers Lindertje Mans Krista te Brake Rehana Agga

